Monday, January 10, 2011

Nak gak citer pasal AJL25

Rata-rata topic blog hari ni adalah berkisar Anugerah Juara Lagu ke 25..
aku pun tiba2 terpanggil jugak untuk berkata2.. J

Aku & en suami memang agak kecewa bila mana Ana Rafali diumumkan sebagai juara..
sebab nyer masa dia perform pun, aku dah awal2 cakap yang presentation dia tak best..
terlalu banyak drama sampai cara penyampaian lagu terganggu..
tapi dah rezeki berpihak kepada dia..
walaupun penyanyi baru.. dan pertama kali masuk AJL..
dia berjaya menggondol gelaran juara..

Kekecewaan aku masa Faizal, Ally & Cheryl umum juara adalah Ana Rafali adalah…
aku menahan mata sampai hampir pukul 12 tgh malam utk mendengar result..
lepas jer diorg umum, terus aku tutup tv…
naik atas.. tido lagi bagus.. sambil tweet cakap psl keputusan yg tak best itu.. :D
sepatutnya pukul 11 aku dah siap2 nak tido..
ye laa.. hari keja kan esok nyer.. (hari ni.. )
harus lah tido awal, nak bangun awal.. nak drive gi keje lak..

Jadi nya, hari ni memang keluar rumah adalah lambat..
sampai ofis pun lambat gak..
dah la isnin… jalan adalah agak jem berbanding hari biasa.. ;)

Berbalik kepada kisah AJL..
persembahan Faizal Tahir memang gempak..
tapi aku tak tau.. kenapa aku adalah tak suka dia.. :P
tak pasal2 pulak Faizal Tahir tidak disukai oleh aku.. (cam ler dia kisah.. :D)
mcmana bagus pun dia perform, aku rasa dia mcm mengada2..
over pun ada.. hihihi (matik lah kutuk artis kt blog.. :D)
tapi gimik dia terjun dalam air tu memang hebat lah..
berapa lama praktis tu bang?? :D

Overall AJL25 ni...
aku rasa tidak se'gah' last year..
arrangement music and sound pun rasa cam kurang best..
masa lagu Hujan tu.. suara Noh tenggelam pulak..
music dah OK dah.. alahai.. lagu yg best & aku suka..
masa API perform, memang best.. aku suka..
dah la memang suka ngan lagu tu.. tengok diorg perform lak, perghhhh!!!

Masa Yuna pun best…
kagum dengan bakat dia..
nyanyi sambil main piano.. wahhhh!!!

Black lak.. menten suara power dia tu..
ok jer dia pakai baju putih dengan seluar slack yg agak loose itu..
tak suka bila tengok dia pakai skinny jeans..
penah tgk 1 show dia pakai skinny jeans, aku dok termengumpat dia dgn en suami.. hihihi

Stacy best jugak..
tapi aku rasa music dia kurang mantap..
cam soft sgt.. kurg sesuai dengan lagu tu..
music dia patutnyer kena ganaz sket.. baru umpppHHH!!!

Aku komplen psl Ana Rafali tu bukan makna nyer aku tak suka dia..
suka la dengar lagu2 dia.. tambah2 lagi lagu duet dia dengan Suhaimi Meor Hasa & Altimet..
comel jer suara dia.. org nyer pun chomelll..
Cuma dia perform malam tadi tu, agak kureng meremang bulu roma ku..
sebab tu rasa cam tak patut dia menang..
tapi ye la kan, diorg tengok pada lirik & lagu..
aku ni mana la pandai hal2 music ni kan.. bila dah sedap telinga mendengar, yg tu lah yg menjadi pilihan..
apa2 pun keputusan juri adalah muktamad… J

Yg best jugak, bila si FBI tu dok buat lawak..
tapi muka wat selamba kodok jer.. cam tak bersalah..
sama jer lah perangai nyer bila celoteh di radio pagi2..
luv u lah FBI.. (ahaksss!!)

Tapi kan, konsep benci membenci antara FBI & Ally tu adalah konsep yg sama macam last year kan??
naper follow konsep yg sama gak eh?
pada aku, lebih sesuai kalo diubah konsep itu..
tak payah terikut2 dengan last year punyer..

Itu jer lah sekelumit celoteh / komen aku pasal AJL25..
apa2 pun.. terhibur jugak dengan hasil usaha Jibam.. J
hopefully dapat menghasilkan karya yg lebih baik dan berilmiah di masa akan datang..

p/s: tiba2 jadi pengkritik rancangan hiburan pulak.. :D

No comments: