Wednesday, December 29, 2010

Online Shopping

Zaman sekarang ni.. nak shopping tak payah la nak pegi shopping complex..
ataupun nak ke pasar malam..
ada duit, semua boleh jadi.. hihihi..

Semua nya thru online jer..
aku dah lama sangat explore pasal online shopping ni..
tapi nak mencuba tu, kadang2 takut jugak..
takut kena tipu..
ye laaa.. mana la kita tau si penjual tu orang baik atau orang jahat..
lain lah kalau memang kita kenal dengan si penjual tu..

Walaupun kes penipuan mcm tu jarang berlaku..
tapi kita perlu berhati2 dalam melakukan online shopping..
syarat online shop ni, kita kena bayar dulu.. then, baru lah penjual hantar barang secara pos..
tak pun, kalau dekat2.. by hand pun boleh..

Selalu nya, aku buat online shop ni untuk barang2 yg murah jer..
mana lah tau, takder rezeki aku.. pastu, kena tipu.. takder lah ralat sangat..
sebab barang murah kan..
kalau yg mahal2, aku prefer g tengok dulu barang tu.. puas hati atau tidak..
pastu, baru beli.. J

Barang2 yg dijual secara online ni.. kadang2 murah daripada yg dijual di luar..
kadang2.. ada yg mahal.. kadang2, barang tu susah nak didapati di luar..
banyak la kekurangan dan kelebihan beronline shopping ni..
aku pulak jenis yg agak cerewet lah kalau nak beli barang..
harus lama2 jugak lah aku survey.. sampai puas hati..
baru lah aku beli.. J

Naper citer pasal online shopping ni eh??

Takder apa pun.. sajer jer..

Sebenar nyer sejak 2 menjak ni aku berkecimpung dalam online shopping..
dah mula berani membeli..
dan seperti aku katakan tadi.. aku beli yang murah2 jer..
so far, berpuas hati dengan barangan yg dibeli..

Nanti lah aku update apa yg aku beli yer..
leh aku promote sekali si penjual itu.. J

Menanti pukul 5.. mahu pulang..
esok lagi 1 hari keja.. pastu, jumaat aku cuti.. yahooooo...

Masih di dalam dilema..
nak bercuti ker? Nak balik perlis?
kalo nak g bercuti, ke mana mahu dituju?
tak mau pegi jauh2.. sebab semestinya tempat crowded, jalan akan jammed..
penghujung cuti sekolah ni..
tak mau lah terjebak dalam jammed sekali.. huhuhu..

Hati macam mahu pegi bershopping di Wang Kelian @ Padang Besar..

En suami ku... macamana ni???


 

No comments: