Saturday, October 09, 2010

aku suka jumaat malam.. (bukan malam jumaat yer!)

semalam kan jumaat.. aku suka jumaat.. sebab nyer biler kat ofis mesti asyik pikir jer.. malam ni nak buat apa eh? malam ni leh tido lambat, esok tak keje.. leh la aku layan internet smpi ke pagi buta.. or layan movie ker!! tapi kan.. jarang jugak nak berlaku macam tu.. sebab nyer, for sure aku akan mengantuk awal.. pelik bin ajaib..

malam tadi, pas maghrib.. kitorg pegi pasar malam.. kat Taman Selasih.. sepelaung jer dari rumah aku ni haa.. tapi still kena bawak keta jugak laaa.. hik hik.. tujuan nak ke pasar malam adalah nak membeli bahan-bahan mentah untuk dimasak di hari minggu... (kerajinan mula datang..)

dah lama jugak aku teringin nak masak Peria Goreng Telur.. selalu makan kat cafe masa hari keja.. ntah kenapa sedap pulak aku rasa makan peria.. dulu tak suka.. padahal ayah aku selalu jer masak macam tu dulu.. tapi aku tak suka makan pun, sebab nyer rasa kepahitan peria itu.. 

misi mencari peria berjaya.. aku jumpa peria dengan saiz yang sesuai dimasak untuk 2 orang makan.. mak aku pesan, kalo nak carik peria, carik yang jalur dia besar2.. kurang pahit.. betul la kot yang aku beli tu.. belum masak lagi pun.. esok baru nak masak.. nanti aku update lah cerita pasal aku masak peria lak eh.. dan lagi 1 menu untuk esok adalah ikan bawal goreng garing.. hehehe.. i like it tooo... 

pastu, masa jalan2.. jumpa lak org jual ikan keli.. tiba2 teringin la jugak.. nak buat Gulai Ikan Keli.. ktorg beli 2 ekor jer.. yg saiz agak besar gak laa.. maka nya, tadi dah masak la Gulai Ikan Keli.. bersama2 dengan bendi.. rasa dah sedap.. tapi overcook lak bendi tu.. aku termasukkan awal lak bendi tu, so agak lembik lunyai la bendi tu.. huhu.. 

pastu, ktorg ada beli ketam gak.. en suami peminat ketam.. beli 4 ekor jer.. cukup laa.. 2 org makan je pun.. jadi nyer.. hari ni jugak aku masak ketam tu... Ketam Masak Cili.. 2 menu lah untuk kitorg makan ari ni.. sekali harung laa untuk lunch & dinner... settled!!!

sambung balik citer malam tadi, en suami ajak layan citer The Backup Plan.. aku ok jer lepas test tengok kualiti gambar adalah sangat baik.. tapi, half way aku dah ngantuk.. sambil2 tu tengah basuh baju gak.. aku mintak en suami 'pause' jap.. aku nak solat isyak dulu.. at least, leh ilangkan ngantuk aku... pas aku dah solat, baru la sambung balik citer tu.. best aaa citer tu.. i likeee... korang dah tengok ke?? ktorg ni ketinggalan sket.. hihi.. 


credit to google


lepas layan citer ni... sambung layan internet la pulak.. hihi.. aku tido kol 1 lebih.. en suami tak tau la kol brp dia tido.. dok melayan manga.. huhu..


No comments: