Wednesday, October 13, 2010

luahan berkenaan TM

terpanggil dengan kisah ain pasal TM..

nak citer pasal hal TM jugak ni..

kisah ni berlaku kat parent aku di perlis.. parent aku baru pindah rumah masa hari pertama puasa hari tu.. awal bulan 8.. masa kat rumah lama, memang dah pakai talian telefon TM.. jadi nya ayah aku ingat nak gi potong jer line telefon tu.. nanti2 lah apply balik kat rumah baru.. lagipun semua dah berhenpon kan.. bila ayah aku gi ke TM Kangar, diorg advice tak payah potong.. terus jer pindah line ke rumah baru.. dengan alasan, kalo dah potong pastu nak apply balik.. lambat.. banyak process.. so, ok lah, ayah aku pun setuju dan orang TM cakap nanti diorang akan datang pasang kan.. mengikut perjanjian katanya dalam tempoh 2 minggu..

tunggu punya tunggu punya tunggu.. bulan tak timbul2.. :P

ada satu hari tu, mak aku bagitau ada la orang TM datang kat kawasan rumah baru parent aku tu.. diorang datang tengok2.. tapi takder la pulak inform apa2..

jadi nya dengan penuh kesabaran.. tunggu lagi.. sampai hari raya hari tu pun masih belum datang pasang lagi.. ayah aku nak suruh aku gi tanya kt TM apa cerita.. tapi sibuk benar la masa raya ari tu.. walaupun cuti panjang.. tak sempat la nak pegi..

dalam 2 minggu lepas, kakak aku gi TM sebab dia nak tanya pasal pakej STREAMYX.. kebetulan pulak, dia tanya kan sekali hal telefon kat rumah parent aku.. sekali korang tau apa orang TM cakap? "kat situ tiang tak dak, sebab tu tak boleh pasang lagi".... adesss.. aku yang dengar cerita dari kakak aku ni hangin la jugak kan.. apsal la tak bagitau.. dah la line tak potong lagi, dah tu tak boleh guna.. dah tu.. sewa bulanan tetap la berjalan.. aku tak tau lah kakak aku marah ke tak kat orang TM tu.. kalo aku, dah lama la kena serangan balas.. hahahahha...

org TM suruh ayah aku datang untuk potong line.. sebab line tu atas nama ayah aku.. jadi nya ayah aku pun pegi la ke TM untuk potong line.. aku pun taktau lah ada kena bayar apa2 ke tak.. tengok lah balik perlis weekend ni baru nak tanya cerita sepenuh nyaa..

lagi pulak pasal STREAMYX ni.. kat rumah aku ni dah seminggu line lembab nak mampus.. memang slow giler sampai rasa cam nak lempang jer modem tu.. sib baik masih bersabar.. huhu..

ok lah.. itu jer nak citer pasal TM & STREAMYX ni... harap nya orang TM dapat meningkatkan khidmat anda.. ramai pengguna ni.. jangan pikir sebab hebat sangat, sampai buat sambil lewa jer.. kalo takder pengguna, tak jalan gak bisnes kan.. peace :)

nak pakai broadband? ades, lagi lah aku makan hati berulam jantung lak.. no no no..


3 comments:

.: Ain aka Ibu Qaisara.. :. said...

haish...betul la kak..
sakit hati je kan?
diorg ni pun, let say ade problem ke kan, ape salahnye kalo kol kite bgtau..betul x? ni dok biar kite tertunggu2..sabar aje lah peel diorg ni..

BaggieSue said...

can't agree more.. betul... sue dolu pun menghadapi masalah sama masa pindah ke kulim, raser cam serik nak terikat kontrak ngn tm, lagi worst kalo kawasan luar bandar, apa taknyer... maybe sebab masyarakat kurang komplen kot, so dorang kekadang buat kite mcm org bodoh jer (bg alasan bodoh), bukan nak inform betul2... kalo kat bandar, khidmat up sket laa.. maybe dorang takut customer marah kaw2 punyer.. hehekss

Anyway... dah xder pilihan lain, tm is the only stable provider.. skang on unifi..service for now sgt okay, but most probably pasal xramai orang gune lagik...

Aizura said...

ain, tu la psl.. diorg malas betul nk bukak mulut inform kt customer.. pastu, bila org marah wat bodo jer.. mencikkk..

sue, betul jgk laa.. kalo kt kampung2 ni mulut masing kurg laser cam org dok bandar.. cam ktorg masa nk psg kt kulim ni ari tu, lambat gk.. terus selamba jer gi sound.. shaq selamba jer g marah pompuan kt kaunter tu.. huhu..