Tuesday, October 12, 2010

Miyao Toki

apa itu Miyao Toki? aku pun dah datang Kulim baru lah aku tau apa dia... tapi takder lah tau banyak pun.. kalo tak salah, kilang pengedar pinggan mangkuk berjenama seperti Mikasa.. aku mana la pandai sangat hal-hal jenama pinggan mangkuk ni.. kalo Corelle ker.. Pyrex ker.. tau la sikit-sikit.. tu pun takder ambik hal sangat pun.. hehehe.. (sapa-sapa yang bijak pandai pasal jenama pinggan mangkuk ni, datang lah sharing ngan aku eh!)

actually, diorg buat sale pinggan mangkuk kat Miyao Toki ni.. paling famous yang aku tau pun brand Mikasa.. lain2 ada GrillPro, Bella.. macam2 lagi laa.. yang menyebabkan dia murah adalah sebab pinggan mangkuk ni ada defect.. tapi sangat minor.. hampir tak nampak pun..

diorang ada jugak jual yang elok.. yang Grade 1 punya.. no defect at all.. dan ada discount 10% - 20%.. masih lagi murah untuk dibeli.. tapi aku tak beli pun yang elok-elok tu... beli yang biasa2 jer...

masa ni aku dalam bilik yang jual Grade 1.. cantik-cantik gak design nyer.. tapi aku tak berkenan pun.. hahaha.. (kata jer lah tak cukup bajet)

ha.. kat sini semua yang ada defect lah.. macam-macam jenis ada.. aku tengah usha-usha la ni sambil paparazzi mengekori di belakang.. :P



untuk pembelian RM100 ke bawah.. dapat free gift talam 2 keping.. talam nyer adalah ceramic/kaca.. aku tak sure lak apa material nyer.. tapi memang aku nak sangat laa.. sebab tengok talam tu kat rumah cikgu cupcakes ku..

masa nak redeem free gift, kira-kira aku nya total.. RM99.. kalo lebih dari RM100, leh dapat 4 bijik talam.. aku pun, masuk balik.. gi tambah lg sket barang.. pastu, total barang aku menjadi RM103.. hihihi.. dapat la redeem 4 biji talam..

nanti aku ambik gambar barang-barang yang aku beli yer... wait for next entry...


No comments: