Tuesday, May 04, 2010

jagung itu

esok keje laaa... aku tak tido lagi ni.. tiba2 lak ada mood nk update blog aku ni.. dah lama la asyik malas jer.. mood nk mengapdet tak mari laa.. mcmana aku nak update.. baru taip sikit jer, terus aku dah mati idea.. nnt keluar lak idea merapu yang tah apa2 tu.. korg pulak tak paham apa yang aku tulis kan..

ni aku nak citer pasal pokok jagung ktorg.. kan aku ada cerita ari tu kan.. last week cik abg ku gi usha2 pokok jagung nya.. sekali dia mengkhabarkan kepada ku yg buah jagung yg tumbuh itu telah bantut (maknanya dah tak mau besar laa)


sedih jugak lah di hati sebab kami mengharap sangat lah buah jagung itu membesar dengan jaya nya.. tapi nampak nya tak berhasil la..

ni lah saiz jagung lepas dikupas kulit nya.. tapi kan.. isi nya adalah elok dan sangat manis..


cik abg ku suruh aku rebus.. tapi aku malas laa.. sebab cam bazir gas jer.. hihi.. (padahal malas!!) so, aku cadangkan ktorg makan gitu jer untuk merasa biji jagung tu.. memang betul manis.. kami akan teruskan usaha menanam lagi pokok2 jagung ini sehinggalah mendapat hasil yang boleh dibanggakan.. :D

3 comments:

Linda October said...

haaa.. elok lah camtu. tayah tanam jagung kt farmville. buang masa jek

azieazah said...

Kalu rasa bazir gas, rebus jer dalam rice cooker.. hehehe lagi malas punya idea..

Semoga pasni jagung tu membesar bagai johan. Bleh pi melawat nanti. Hahahahaa

Aizura said...

linda, aku dah lama pencen menanam jagung kt farmville.. sbb dh terlebih kaya dh.. huhu

kak azie, wpun rebus dlm rice cooker.. masih lg malas sbb nya nk kena basuh gk periuk rice cooker.. hahahah.. (penyakit malas yg sukar diubati)