Thursday, May 13, 2010

pop up page

tekanan dengan kerja-kerja di ofis.. tak der lah seteruk dulu yer.. kalau dulu berbagai-bagai tekanan yang dihadapi.. emosi terus ke laut jer.. sentiasa tak stabil.. tapi sekarang, emosi stabil selepas pukul 5.30 petang.. hihi..

aku agak tertekan bila kerja membuat coding ku terikat dengan standard yang telah ditetapkan.. aku kena rujuk pada coding sebelum ini dan mengikut standard mereka yang telah dibuat.. yang malas nya, aku kena faham sebaris sebaris apa yang mereka buat tu.. kena carik sana, carik sini.. alangkah best nya kalau aku boleh ikut cara aku sendiri saja.. lagi cepat lah aku rasa..

tapi mereka dah lama berkecimpung dengan ini sistem.. jadi mereka tahu baik buruk nya mereka buat begitu.. aku yang melukut di tepi gantang kena lah mengikut apa yang mereka buat.. tapi, kalau aku ada la idea-idea bernas yang nak diutarakan, sangat dialu-alukan.. cuma nya, standard of writing source code adalah tetap sama yer.. dan menggunakan tools & library yang telah mereka tetapkan.. agak terbatas..

sorry ye kalo aku merapu yang korg tak paham.. ini lah kerja seorang application developer seperti aku.. aku tengah tension ni.. kenapa lah pop up page aku tak mau muncul ni.. esok nak kena submit dah ni.. wish me luck yer korang..


No comments: